Logo

Ranking miast według wskaźnika jakości obsługi w 2011 roku

Z ubiegłorocznych badań satysfakcji konsumentów wynika, że Szczecin ma najwięcej zadowolonych klientów. Ostatnie miejsce w tym rankingu zajęła Warszawa. Ocenionych zostało 10 największych miast w Polsce - czytamy na portalu Interia.pl.

Szczecin wypadł najlepiej pod względem jakości obsługi Szczecin wypadł najlepiej pod względem jakości obsługi

Komentatorzy podkreślają, że najnowsze podsumowanie opinii konsumentów, które powstało w ramach Programu Jakości Obsługi, pokazuje całą prawdę o poziomie obsługi klienta. Wynika z niego, że co trzeci z nich jest niezadowolony, a co piąty wystawia mu fatalną ocenę. Ankietowani ocenili między innymi ofertę, cenę, kompetencję i zachowanie personelu, organizację i czas obsługi tysięcy firm i instytucji.

Szczecin wypadł najlepiej pod względem jakości obsługi

Najlepiej z konsumentami radzą sobie firmy w Szczecinie. To właśnie w tym mieście jest najwyższy (58%) poziom satysfakcji klientów. Nieco gorzej pod tym względem wypadł Poznań, a poziom 50% satysfakcji klientów przekroczył jeszcze Kraków. Na samym dole rankingu znalazła się Warszawa z marnym rezultatem 40%.

Badanie pokazało, że najgorzej pod tym względem prezentuje się sytuacja w centralnej Polsce, a najlepiej na Opolszczyźnie, w Zachodniopomorskim, Wielkopolsce, na Dolnym Śląsku i Podkarpaciu.



W oparciu o oceny klientów wskazano najlepsze branże w największych polskich miastach. Przeważają te związane ze zdrowiem, aktywnym trybem życia i urodą. W ośmiu największych miastach wśród najwyżej ocenianych branż znalazła się uroda, salony, perfumerie, a w pięciu - zdrowie i medycyna, a także rozrywka, kultura i hobby.



Konsumenci twierdzą, że jeśli zależy nam na dobrej opiece medycznej powinniśmy się udać do Gdańska, Poznania lub Lublina. O urodę najlepiej zadbają firmy w stolicy, Krakowie i Katowicach. Największe zadowolenie z usług finansowych i ubezpieczeniowych odnotowano w Bydgoszczy. Najlepszą edukację (szkoły i kursy) znajdziemy we Wrocławiu, natomiast w Łodzi - rozrywkę na wysokim poziomie obsługi, a w Szczecinie - dobre warunki do uprawiania sportu.



Ranking miast według wskaźnika jakości obsługi w 2011 roku:

  • Szczecin - 58%
  • Poznań - 56%
  • Kraków - 52%
  • Wrocław - 47%
  • Lublin - 47%
  • Gdańsk - 46%
  • Łódź - 44%
  • Katowice - 42%
  • Bydgoszcz - 42%
  • Warszawa - 40%


2012-04-01 - D. Pęgiel

0

Komentarze do:
Ranking miast według wskaźnika jakości obsługi w 2011 roku

Podobne artykuły i galerie