Logo

Polacy coraz częściej wybierają kawę

"Dziennik Gazeta Prawna" informuje, że Polska przestaje być krajem typowo herbacianym. Polacy coraz częściej wybierają kawę. Z danych przedstawionych przez Euromonitor International wynika, że w 2015 roku wartość rynku kawy ma osiągnąć około 1,3 miliardy euro.

Polacy coraz częściej wybierają kawę Polacy coraz częściej wybierają kawę

Obecnie statystyczny mieszkaniec Polski wypija prawie tyle samo kawy ile herbaty, czyli filiżankę dziennie. Wyliczona przez Euromonitor International wartość rynku wiąże się z jej ośmioprocentowym wzrostem wobec poprzedniego roku. Tak zachęcające przewidywania przekonują do otwierania kawiarni nie tylko przedsiębiorców, ale także sklepy spożywcze czy stacje paliwowe.

Polacy coraz częściej wybierają kawę Polacy coraz częściej wybierają kawę

Ocenia się, że w naszym kraju może funkcjonować aktualnie kilkadziesiąt tysięcy punktów, których celem jest zarabianie na sprzedaży kawy. W 2012 roku ma powstać kilkaset kolejnych. Na kawiarnie prócz typowych sieci Coffeeheaven, czy Starbucks decydują się Biedronka, Empik, Orlen, BP, Statoil czy McDonald's.

Coffeeheaven, która dysponuje obecnie już 86 kawiarniami, zamierza otwierać kolejne zarówno w centrach handlowych jak i w ciągach komunikacyjnych w dużych miastach. Z kolei Starbucks inwestuje w kioski czy punkty dla kierowców. Realizacja tych pomysłów w Polsce ma świadczyć o dużym potencjale rynku - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Ponadto do naszego kraju wciąż wchodzą nowi gracze, wśród nich Aroma Espresso Bar i Costa Coffe.

Polacy coraz częściej wybierają kawę Polacy coraz częściej wybierają kawę

Na rozwój polskiego rynku kawy wpływa fakt, że coraz więcej Polaków pija ją poza domem. Z badań Makro Cash & Carry wynika, iż jest to ponad 70%. Gazeta podkreśla, że większa konkurencja może przyczynić się do obniżenia marż za kawę, które obecnie sięgają nawet 300 %.


2012-02-09 - D. Pęgiel

0

Komentarze do:
Polacy coraz częściej wybierają kawę

Podobne artykuły i galerie