Logo

Kredyty społecznościowe coraz bardziej popularne

Social Leading, czyli kredyt społecznościowy, staje się coraz bardziej popularny w internecie. Na portalach i serwisach zajmującymi się tego typu pożyczkami rejestruje się coraz więcej osób. - Liczba użytkowników stale się powiększa. Nie notujemy prawie w ogóle rezygnacji - zauważa Tomasz Bobrowski, PR manager Kokos.pl. Tylko na tym portalu w ciągu miesiąca użytkownicy pożyczyli sobie od 1,5 do 2 mln zł.

Kredyty społecznościowe coraz bardziej popularne Kredyty społecznościowe coraz bardziej popularne

Ludzie coraz chętniej sięgają w ten sposób po pieniądze, gdyż ciągle rosną wymagania banków. - Instytucje finansowe zmniejszają akcję kredytową, a pożyczki społecznościowe stają się alternatywą, i to nie tak drogą jak inne źródła finansowania - mówi Małgorzata Malitowska z Zakra.pl.

Kredyty społecznościowe coraz bardziej popularne

Oprocentowanie kredyty waha się od 5 do 25 proc. i najczęściej zależne jest głównie od historii spłacania wcześniejszych długów klienta. Nowe osoby mogą brać maksymalnie 1 000 złoty kredytu i jeśli spłata przebiegnie bezproblemowo, wtedy można starać się o wyższą pożyczkę. Ideą pożyczek udzielanych w sieci jest przekazywanie środków pomiędzy zarejestrowanymi użytkownikami.

- Nie my udzielamy tych pożyczek, ale ludzie sobie wzajemnie. Kokos.pl to jedynie miejsce, które pozwala spotkać się dwóm stronom: osobom, które potrzebują pieniędzy, i ludziom, którzy je mają i chcą zainwestować - mówi Bobrowski. Wszystko odbywa się na podstawie elektronicznej umowy pożyczki, która jest wiążącym dokumentem.


2012-09-09 - P. Rączka

0

Komentarze do:
Kredyty społecznościowe coraz bardziej popularne

Podobne artykuły i galerie