Logo

Euro 2012 - miliony złotych za logo Mistrzostw Europy

Licencja na produkcję gadżetów z logo Mistrzostw Europy, które odbędą się w 2012 roku, kosztuje miliony złotych. Mimo tej ceny Dziennik Gazeta Prawna twierdzi, że zakup prawa sprzedaży gwarantuje spory zysk.

Euro 2012 Euro 2012

Sumaryczna wartość umów licencyjnych, dających prawo do sprzedaży konkretnych produktów z logo mistrzostw, w 2008 roku wyniosła 200 mln euro. Była to kwota dwukrotnie większa niż przed turniejem w 2004 roku. Nie oszacowano, ile może wynieść obecnie. Wiadomo natomiast, że blisko 30 polskich firm planuje zawarcie umowy z Unią Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA), która dysponuje prawami do nazw i logo.

Euro 2012

Przy zakupie licencji nabywca musi liczyć się z jednorazową zapłatą w wysokości od kilkudziesięciu tysięcy do kilku milionów złotych, a później również z prowizją od sprzedaży produktów - od kilku do kilkunastu procent ceny.

Przed mistrzostwami w Austrii i Szwajcarii podpisano 50 umów, które zawarli nie tylko przedsiębiorcy z krajów-organizatorów, ale także z zagranicy. Przy okazji polsko-urkaińskiej imprezy przewiduje się, że zagraniczne zainteresowanie może być jeszcze większe, gdyż Mistrzostwa Europy i gadżety z nimi związane, zyskują na popularności.



Dla wielu przyszłych licencjobiorców ważny jest nie tylko zysk płynący z Euro 2012, ale także możliwość poprawy rozpoznawalności marki, co gwarantuje udział w tak dużym przedsięwzięciu. Pierwsze licencjonowane produkty mistrzostw pojawią się na rynku w czerwcu.


2011-01-10 - D. Pęgiel

0

Komentarze do:
Euro 2012 - miliony złotych za logo Mistrzostw Europy

Podobne artykuły i galerie