Logo

Carlsberg Polska - zielona wyspa na krajowym rynku piwa

Mimo że sytuacja na rynku piwa nie prezentuje się zbyt kolorowo i według specjalistów sprzedaż tego trunku wzrośnie zaledwie o 1-2%, istnieją na nim zielone wyspy. Carlsberg Polska oznajmił, że jego sprzedaż w bieżącym roku rośnie w tempie dwucyfrowym. Dzieje się tak zarówno pod względem ilościowym jak i jakościowym.

Carlsberg Polska - zielona wyspa na rynku piwa Carlsberg Polska - zielona wyspa na rynku piwa

Jacek Pastuszka - prezes Carlsberg Polska, trzeciego producenta piwa w naszym kraju - oznajmił, że w okresie 12 miesięcy (zakończonych w sierpniu 2011 roku) ilościowe udziały rynkowe Carlsberg Polska podskoczyły o 2,3 punktu procentowego do 17,6%. Podkreślił, iż wśród 10 największych marek piwnych w Polsce na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy rosły tylko cztery, w tym należące do Carlsberg Polska: Harnaś, Okocim i Kasztelan. Sytuacja ta ma być efektem m.in. skutecznych działań marketingowych.
Przeczytaj także: Harnaś z tytułem najszybciej rosnącej marki wśród piw » Zdaniem Pastuszka udziały w rynku zwiększają w tym roku również piwa sprzedawane pod markami sieci handlowych. Wiele świadczy o tym, że ofensywa Carlsberga i marek sieci handlowych prawdopodobnie wpłynęła na osłabienie pozycji dwóch największych firm na rynku: Kompanii Piwowarskiej oraz Grupy Żywiec.
Przeczytaj także: Polacy piją coraz tańsze piwa » Kompania nie może jednak obnosić się ze swoimi wynikami do 20 października, kiedy jej właściciel SABMiller opublikuje raport o działalności handlowej. Natomiast Grupa Żywiec twierdzi, że jej pozycja rynkowa w ostatnim czasie nie pogorszyła się. 

Carlsberg Polska - zielona wyspa na rynku piwa

2011-10-12 - D. Pęgiel

0

Komentarze do:
Carlsberg Polska - zielona wyspa na krajowym rynku piwa

Podobne artykuły i galerie