2010.11.03// D. Pęgiel
Jak informuje
Dziennik Gazeta Prawna: Coraz rzadziej spożywamy piwo z górnej i średniej półki, częściej decydując się na tańsze i słabsze produkty (...) Z prognoz wynika, że rynek piwowarski skurczy się drugi rok z rzędu.W tym roku Polacy wypiją prawie 90 litrów piwa na głowę, to o 10 litrów mniej niż przewidywali producenci tego złocistego trunku. W konsekwencji rynek piwowarski skurczy się drugi rok z rzędu - w tym roku o 4%, a w ubiegłym o 10%.
Polacy piją coraz mniej piwa
Największy spadek zaliczyli liderzy. Kompania Piwowarska (m.in. piwo Tyskie) w okresie od początku kwietnia do końca września sprzedała o 6% mniej piwa niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Natomiast Grupa Żywiec w pierwszych miesiącach 2010 roku zanotowała sprzedaż o 5% mniejszą.
Z kolei tańsze produkty sprzedają się całkiem dobrze – w ciągu kilku ostatnich miesięcy marki z segmentu low-cost, jak Harnaś czy Kasztelan, zaliczyły kilkunastoprocentowy wzrost.