2011.12.29// D. Pęgiel
Urząd antymonopolowy ukarał Apple grzywną w wysokości 900 tysięcy euro. Zdaniem urzędników firma nie informowała we właściwy sposób klientów o ich prawach gwarancyjnych - czytamy na portalu Wyborcza.biz.
Przeczytaj także: Chińczycy podrabiają sklepy Apple » Służba antymonopolowa stwierdziła, że Apple Sales International, Apple Italia oraz Apple Retail Italia wprowadzały klientów w błąd. Sprawa rozbija się o program tzw. dodatkowej ochrony AppleCare Protection Plan. Jeśli klient decydował się go opłacić, zyskiwał wydłużoną gwarancję do trzech lat oraz możliwość korzystania z bezpłatnej infolinii technicznej.
Apple zostało ukarane...
...za nieinformowanie...
...o prawach gwarancyjnych
Zdaniem regulatora sprzedawcy nie informowali nabywców, że w myśl włoskiego prawa przysługują im dwa lata bezpłatnej gwarancji na sprzęt. W związku z czym płacili Apple zupełnie bezpodstawnie - czytamy na portalu Wyborcza.biz.
Przeczytaj także: Samsung vs. Apple - KE zajmie się sporem patentowym » Przypominamy, że polskie przepisy zakładają dobrowolne ustalanie gwarancji przez producent. Przez dwa lata od momentu zakupy klient może domagać się naprawy lub wymiany sprzętu w myśl tzw. zgodności towaru z umową.