Logo

Zakaz reklamy piwa w telewizji coraz bliżej

Na temat ograniczenia emisji telewizyjnych reklam piwa, mówiło się w Polsce od dawna. Po raz ostatni pomysł wprowadzenia zakazu emitowania tego typu reklam przed godziną 23 miał rząd PiS w 2006 roku, ale nie zdołał go zrealizować.

Teraz stara koncepcja odżyła za sprawą projektu Ministerstwa Zdrowia, dotyczącego zmiany ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, który jeszcze w tym roku trafi pod obrady parlamentu. Projekt zakłada wprowadzenie zakazu reklamy piwa w telewizji, radiu, teatrze i kinie przed godziną 23. Dziś można je emitować od godziny 20.

Czy będzie zakaz reklamy piwa w telewizji? Czy będzie zakaz reklamy piwa w telewizji?

Postulowane zmiany uzasadnione są potrzebą ograniczenia wpływu reklam piwa na osoby nieletnie. Przedstawiciele branży piwowarskiej bronią się jak mogą, przed wprowadzeniem niekorzystnych dla siebie rozwiązań prawnych. Wiadomo – reklama dźwignią handlu, a branża producentów piwa odnotowuje w tym roku słabe wyniki sprzedaży.
Przeczytaj także: Okocim i Żywiec powalczą o względy miłośników Portera »Analitycy rynku nie przewidują, by proponowane zmiany przyniosły spektakularne rezultaty. Przypominają, że przed 2002 r., gdy podobny zakaz reklamy piwa przed godziną 23 obowiązywał, firmy reklamowe umiejętnie obchodziły wspomniany zakaz. Wszyscy pamiętamy spoty reklamowe, w których bohaterowie mówiąc o piwie bezalkoholowym, mrugali do widzów znacząco okiem…

Czy będzie zakaz reklamy piwa w telewizji?

2009-11-30 - E. Zumbach

0

Komentarze do:
Zakaz reklamy piwa w telewizji coraz bliżej

Podobne artykuły i galerie