Logo

Rekordowy wzrost sprzedaży wódki Sobieski w USA

Z najnowszego rankingu brytyjskiej firmy International Wine and Spirit Record wynika, że Sobieski jest najszybciej rosnącą marką wódki na rynku USA. IWSR podaje, że Sobieski zdołał w 2008 roku zwiększyć sprzedaż w ogarniętych kryzysem Stanach Zjednoczonych aż o 410 procent.
 
W pierwszym roku dystrybucji tej wódki za oceanem sprzedano 50 tys. 9-litrowych kartonów. W kolejnym aż 255 tys. kartonów. Niski wynik łatwiej poprawić o rekordowe procenty, ale w planach Belvedere jest podniesienie wyniku do 3 mln kartonów rocznie w ciągu zaledwie trzech lat.
 
Choć polskiej marce do konkurencji brakuje sporo (dla porównania Smirnoff Red sprzedał w 2008 roku 7,2 mln kartonów wódki) jest co świętować.
 
Producent na swojej stronie internetowej chwali strategię marketingową. Hasła reklamowe kampanii Truth in Vodka promujące wódkę Sobieski na amerykańskim rynku to m.in.:
 
  • We Designed a Bottle to Suit the Spirit Inside. Notice the Lack of La-Di-Da. (Butelka, która w pełni oddaje duszę trunku. Bezpretensjonalnie);
  • Sex May Sell, But It Has Nothing to Do with the Making of Great Vodka. (Seks się sprzedaje, ale nie ma nic wspólnego z wyprodukowaniem doskonałej wódki);
  • Who Needs Superdelegates? We’ve Got a Whole Country Behind Us. The #1 Premium Vodka in Poland. (Komu potrzebni są superdelegaci? Z nami jest cały naród. Lider wśród polskich wódek Premium).
     
Naszym zdaniem niebagatelne znaczenia ma udział Joanny Krupy w promocji marki.

Joanna Krupa

2009-07-21 - IAD andergrant

0

Komentarze do:
Rekordowy wzrost sprzedaży wódki Sobieski w USA

Podobne artykuły i galerie