Logo

Ranking BrandZ Top 100: Najcenniejsze marki świata

Kryzys? Jaki kryzys! Największe marki świata w czasie globalnego kryzysu ciągle zwiększą swoją wartość. W najnowszym rankingu BrandZ Top 100, który zlecany jest przez grupę WPP, a realizowany przez Millward Brown Optimor, możemy zobaczyć zestawienie najbardziej wartościowych marek na świecie.

Na pierwszym miejscu podobnie jak w ubiegłym roku znalazła się firma Apple. Jej wartość w ciągu roku wzrosła o 19 proc. - do 182,9 mld dol. - Firma Apple nadal tworzy innowacje i zachowuje swój status marki „luksusowej”, jednak w przyszłości coraz szybciej będzie za nią podążał Samsung, którego wartość przekracza już 14,1 mld USD, częściowo dzięki sukcesowi telefonów linii Galaxy. Samsung z powodzeniem wyprzedza Apple’a na licznych rynkach, pozycjonując się jako fajna i korzystna cenowo marka alternatywna wobec wszechobecnego iPhone’a - twierdzi David Roth z WPP.



Pozycję wicelidera zajmuje IBM, którego wartość poszła w górę o 15 proc. i obecnie jest wart 115,9 ml dol. Dobre wyniki pozwoliły zepchnąć firmę Google na trzecią lokatę - giganta z Mountain View sięga teraz 107,8 mld dol. Na czwartym i piątym miejscu plasuje się kolejno McDonald’s (95 mld dol.) i Microsoft (76,6 mld dol.). Pozostałe miejsce w pierwszej dziesiątce zajęły takie marki jak: Coca-Cola, Malboro, AT&T, Verizon oraz China Mobile.



Wszystkie oczy skierowane są jednak na Facebook`a, który został najszybciej rozwijającą się marką - odnotował wzrost o 74 proc., przed niedawnym wejściem na giełdę. Firma Mark`a Zuckerberg`a wskoczyła z 35. od razu na 19. miejsce, osiągając wartość 33,2 mld dol.



- Marki są czymś w rodzaju polisy ubezpieczeniowej w biznesie. Mimo długiego już okresu napięć gospodarczych, niestabilności politycznej i klęsk żywiołowych, co niekorzystnie oddziaływało na marki w wielu kategoriach, wartość wiodących światowych marek nieustannie rośnie, pozwalając firmom w wielu branżach nie tylko utrzymywać, ale i rozwijać działalność - zauważa Eileen Campbell, prezes Millward Brown.



Łączna wartość marek wchodzących w skład rankingu BrandZ Top 100 w okresie 2006-2012, wzrosła o 66 proc. do 2,4 bln dol.


2012-05-22 - P. Rączka

0

Komentarze do:
Ranking BrandZ Top 100: Najcenniejsze marki świata

Podobne artykuły i galerie