Logo

Problemy z koncentracją w pracy? Jest na to sposób

Któż z nas chociaż raz w życiu nie miał problemów ze skoncentrowaniem się na swojej pracy lub nauce? Niestety jest to uczucie pojawiające się dość często, z którym wielu ludzi ma poważny problem. Otacza nas cała masa różnego rodzaju bodźców, skutecznie rozpraszających naszą uwagę. Poddajemy się im, nie dostrzegając nawet ilości czasu, jaką wtedy marnujemy. Tymczasem nasze zadania do zrobienia wcale nie znikają, a zamiast tego zbierają się w coraz to potężniejszą stertę papierów, książek, itp., itd.. Jak więc sobie z tym radzić, by szybciej i efektywniej wykonywać swoje obowiązki?

Praca i nauka - problemy z koncentracją Praca i nauka - problemy z koncentracją

Kluczowym elementem jest pozbycie się wszystkiego, co odciąga naszą uwagę. Pracując przy komputerze, potrafimy nawet kilkanaście razy w ciągu godziny zalogować się na facebooku, sprawdzić skrzynkę pocztową albo po prostu przeglądać różnej maści portale. Takie czynności skutecznie nas rozpraszają i w efekcie wydłużają naszą pracę. Warto więc uświadomić sobie, że im szybciej skończymy swoje zadania, tym prędzej będziemy mogli cieszyć się czasem wolnym. Wtedy można do woli przeglądać Internet, bez martwienia się o to, że mamy coś do zrobienia. Póki jednak nie zakończyliśmy swojej pracy, powinniśmy zapomnieć o wszystkich innych rzeczach. Wyłączmy więc zbędne komunikatory i nie odwiedzajmy facebooka. Prywatna skrzynka pocztowa również może poczekać na sprawdzenie wiadomości.
Przeczytaj także: Sztuka automotywacji, czyli spełniamy swoje marzenia »Oczywiście w kwestii koncentracji ogromną rolę odgrywa nasza psychika. Trudno jest skupić się na czymś co uważamy za bezsensowne. Warto więc zastanowić się nad tym, jakie korzyści odniesiemy z wykonania swojego zadania. Czy będzie to poprawa swoich umiejętności? Może zaowocuje to większymi notami u szefa, które będą podstawą do ubiegania się o podwyżkę? Motywacja jest tu bardzo ważna i bez niej możemy siedzieć nad papierami czy książkami nawet 10 godzin, by później okazało się, że tak naprawdę nic nie zrobiliśmy. Pamiętaj, że do osiągnięcia dużych celów potrzebne są małe kroczki, a Twoje obecne zadanie jest właśnie jednym z nich. Gdy je wykonasz, będziesz bliżej osiągnięcia wymarzonego sukcesu.

Praca i nauka - problemy z koncentracją Praca i nauka - problemy z koncentracją

Dobrym rozwiązaniem jest zrobienie harmonogramu pracy. Poprawi to naszą efektywność oraz zmniejszy zmęczenie i frustrację związaną z nawałem obowiązków. Jak to zrobić? Otóż na początku najlepiej jest zając się rzeczami prostymi, które nie wymagają zbyt wiele energii. Wykonuje je się szybko, a przy tym nie odczuwa takiego zmęczenia. To powoduje, że wiara w nasze moce przerobowe rośnie i mamy motywację do wykonywania kolejnych zadań. Rzeczy trudniejsze lepiej zostawić na koniec. Niezwykle ważne są również przerwy. Nikt z nas nie jest robotem i potrzebujemy odpoczynku, który podładuje nasze baterie. Dlatego co godzinę pracy róbmy sobie 10-minutową przerwę. Nie spędzajmy jej jednak przy biurku, jeśli nasza praca wymaga dostępu do komputera. Chodzi o to, by oderwać się od tego co robimy. Przejdźmy się po mieszkaniu albo po prostu wyjrzyjmy przez okno. Nie zaszkodzi również wykonanie kilku ćwiczeń, bo jak każdy z nas doskonale wie – w zdrowym ciele, zdrowy duch.

Praca i nauka - problemy z koncentracją Praca i nauka - problemy z koncentracją Praca i nauka - problemy z koncentracją Praca i nauka - problemy z koncentracją Praca i nauka - problemy z koncentracją

2012-08-17 - D. Kwiecień

0

Komentarze do:
Problemy z koncentracją w pracy? Jest na to sposób

Podobne artykuły i galerie