Logo

Pracownicze nawyki, których powinieneś się natychmiast wyzbyć

Nikt nie jest pracownikiem idealnym, ale powiedzmy sobie szczerze – ci, którzy bardziej się starają, są zwykle lepiej traktowani przez szefostwo, mają łatwiejszą drogę do awansu i mogą liczyć na inne korzyści, jak choćby bezproblemowe dostosowanie urlopu do ich oczekiwań czy przymknięcie oka na drobne przewinienia. Warto więc starać się być lepszym pracownikiem. Szczególnie, jeśli nie kosztuje nas to zbyt wiele. Czasem wystarczy wyeliminować z życia parę drobnostek, które stawiają nas w złym świetle, by mieć większą satysfakcję z wykonywanej pracy i lepsze stosunki zarówno z przełożonym, jak też ze współpracownikami. Oto 3 najgorsze pracownicze nawyki, z którymi stykają się pracodawcy i które powinieneś jak najszybciej porzucić!

Pracownicze nawyki Pracownicze nawyki

Spóźnienia
Chyba nie trzeba tłumaczyć, jak bardzo irytujący jest pracownik, który nie potrafi przybyć do pracy o określonej porze. Tym bardziej że punktualności każdy z nas uczył się od najmłodszych lat, bo już w szkole wymagali tego od nas wszyscy nauczyciele. Warto uświadomić sobie, że w wielu zakładach pracy nawet drobne spóźnienie oznacza duże problemy. Trudno przecież wyobrazić sobie, żeby pracownicy sektora wytwórczego zostawiali linię produkcyjną samą sobie tylko dlatego, że chcieli pospać 10 minut dłużej. Nie ma więc usprawiedliwienia dla żadnego pracownika, który nie potrafi szanować czasu szefa, współpracowników, klientów. Spóźnienia wskazują na Twój brak odpowiedzialności, samodyscypliny, zorganizowania, a ostatecznie – brak szacunku wobec innych osób. Weź się za siebie, jeśli chcesz być dobrze oceniany przez innych! I nie ma znaczenia, że według badań aż ¼ pracowników spóźnia się minimum raz w miesiącu, a 13% robi to co najmniej raz w tygodniu. Bądź od nich lepszy! A jeśli już nie ma innej opcji i raz na jakiś czas musisz się spóźnić, to przynajmniej wytłumacz to szefowi, zanim on sam zaprosi Cię do siebie i zażąda wyjaśnień.

Pracownicze nawyki Pracownicze nawyki

Niewłaściwy strój
Nie szata zdobi człowieka i każdy to wie, jednak w wielu firmach obowiązuje ściśle określony dress code, a nawet w tych, w których strój pozostaje Twoją sprawą, po prostu wypada odziać się zgodnie z przyjętymi normami. Dlatego powinieneś przychodzić do pracy ubrany schludnie, w czyste, wyprasowane ciuchy, które pasują do branży, w jakiej jesteś zatrudniony. W poważnej firmie powinieneś wyglądać dość oficjalnie, choć w nowoczesnych przedsiębiorstwach zajmujących się np. informatyką czy nowymi technologami, nie ma większych problemów z luźniejszą garderobą. Wciąż jednak musisz wyglądać przyzwoicie, dlatego odpuść szorty, buty z odkrytymi stopami czy koszulki we wściekłych kolorach i szalonych wzorach. Pamiętaj też, że pokażesz się innym ludziom, więc absolutnie nie zakładaj znoszonych ubrań, które nadają się już tylko do siedzenia przed TV.

Niechęć do pracy grupowej
W większości zawodów stale lub przynajmniej raz na jakiś czas praca grupowa jest konieczna. Nieważne, czy darzysz współpracowników sympatią, czy nie możesz ich znieść – dla dobra firmy musisz przezwyciężyć animozje i skupić się na zadaniach, jakie macie do wykonania. Nie okazuj współpracownikom swojego negatywnego nastawienia, a udowodnij, że warto Cię lubić, bo jesteś na tyle dojrzały i odpowiedzialny, by wiedzieć, że osiągnięcie przez firmę dobrych wyników jest istotniejsze od Twoich kontaktów osobistych.

Pracownicze nawyki Pracownicze nawyki

Jeśli zatem chcesz być lepszym pracownikom, bardziej cenionym przez pracodawcę i resztę osób, z którymi pracujesz, po prostu przestań się spóźniać, właściwie się ubieraj i nie marudź, gdy będziesz musiał brać udział w grupowych zadaniach - to wcale nie jest trudne!

Pracownicze nawyki Pracownicze nawyki
Pracownicze nawyki Pracownicze nawyki Pracownicze nawyki Pracownicze nawyki

2021-06-13 - S. Sikorska

0

Komentarze do:
Pracownicze nawyki, których powinieneś się natychmiast wyzbyć

Podobne artykuły i galerie