Logo

Polska nie jest rynkiem innowacyjności

Zdaniem menadżerów, którzy wzięli udział w badaniu Barometr Innowacyjności, głównymi przyczynami niepostrzegania Polski jako rynku innowacyjności są niespójna polityka państwa, małe nakłady finansowe i rozbudowana biurokracja - podała Agencja Informacyjna Newseria.

Polska nie jest rynkiem innowacyjności Polska nie jest rynkiem innowacyjności

W ankiecie przeprowadzonej na zlecenie GE tylko 38% polskich menadżerów i 24% zagranicznych oceniają polski rynek jako sprzyjający innowacyjności. Według nich polityka rządu powinna pobudzać innowacyjność rodzimych przedsiębiorstw. - Polskie firmy raczej skupiają się na wprowadzaniu istniejących już rozwiązań. Dla małych i średnich przedsiębiorstw samo słowo „innowacja” oznacza wprowadzanie rozwiązań czy też technologii, które gdzie indziej już zostały wynalezione - stwierdziła w rozmowie z Newserią Magdalena Nizik, dyrektor zarządzająca GE Engineering Design Center.

Polska nie jest rynkiem innowacyjności

96% szefów polskich firm oznajmiło, że innowacyjność jest jednym z najważniejszych czynników dla rozwoju biznesu. Jako czynnik hamujący wskazali przede wszystkim brak kapitału - zarówno prywatnego, jak i państwowego. - Menadżerowie uważają, że jest za mało inwestorów, za mało kapitału prywatnego, który wspierałby innowacyjność. Ale i nakłady na innowacje jako procent budżetu czy PKB w Polsce są jednymi z najniższych w Europie. Mało jest środków własnych na innowacje - zaznaczyła Nizik.

81% ankietowanych zadeklarowało, że od rządu oczekuje walki z biurokracją, a 63% zwróciło uwagę na niedostateczną ochronę w polskim prawie własności intelektualnej i poufności. W badaniu Barometr Innowacji GE 2013 udział wzięło 3100 dyrektorów najwyższego szczebla z 25 krajów.


2013-03-01 - D. Pęgiel

0

Komentarze do:
Polska nie jest rynkiem innowacyjności

Podobne artykuły i galerie