Logo

Polska firma chce rywalizować z YouTube i MySpace

16 września rusza stworzony przez Polaków serwis ShareTheMusic.com, który ma ambicje rywalizować m.in. z YouTube.com, MySpace.com i Last.fm.

W jaki sposób jeden portal może rywalizować z tymi trzema serwisami jednocześnie? Jeszcze nie wiadomo. - Dziś nie mogę jeszcze powiedzieć na jakiej zasadzie ma działać nasz serwis. Jest na to za wcześnie - Poinformował Dziennik Gazetę Prawną prezes ShareTheMusic.com, Tomasz Szladowski. Wiadomo jednak, że prace nad powstaniem portalu trwały 1,5 roku.



Dystrybucja muzyki w sieci to coraz większy udział w rynku przemysłu muzycznego na świecie. W ubiegłym roku na muzykę wydano 3,7 mld USD, z czego 20 procent za pośrednictwem Internetu. W Polsce udział ten w ubiegłym roku mógł wynieść 4 procent ogółu, czyli 10,8 mln PLN, według szacunków branży i ZPAV.



Utwory cyfrowe oferuje coraz więcej sklepów, największymi graczami na rynku są iPlay.pl (z którym Szladowski związany był do kwietnia 2008 roku), Soho.pl i Muzodajnia.pl (należąca do Polkomtela).



Możliwe jednak, że nowy portal pójdzie w ślady MySpace.com, przyciągającego wykonawców i ich fanów, gdzie dochód firmy uzależniony jest od sprzedaży powierzchni reklamowych. Jednak jak podkreślają twórcy - nie istnieje serwis podobny do sharethemusic, ten będzie unikalny.



O kilku polskich portalach już tak pisano. W Polsce rekordy popularności bije zarówno nasza-klasa.pl (classmates.com, facebook.com) jak i wykop.pl (digg.com). Może i tym razem użytkownicy odnajdą analogie pomiędzy nowym serwisem a produktem już istniejącym na zachodzie?


2009-09-14 - IAD andergrant

0

Komentarze do:
Polska firma chce rywalizować z YouTube i MySpace

Podobne artykuły i galerie