Logo

Polacy niechętni produktom "Made in China"

Z sondażu przeprowadzonego na zlecenie "Pulsu Biznesu" wynika, że 55% ankietowanych Polaków unika towarów z metką "Made in China". Rezultaty badania mogą budzić zaskoczenie, gdyż Państwo Środka jest trzecim najważniejszym dla naszego kraju importerem. W ubiegłym roku 9,4% całego importu pochodził właśnie z Chin. Jego wartość sięgnęła poziomu 12,6 miliarda euro i była o 26% wyższa niż rok wcześniej - informuje IAR.

"Made in China" "Made in China"

Gazeta zaznacza, że niechęć Polaków do chińskich wyrobów rośnie z wiekiem. Wśród osób mających 25-39 i 40-54 lata to odpowiedni 66 i 64%. Podczas gdy tylko 27% respondentów w wieku 15-24 lata przyznaje się do niechęci wobec takich produktów.
[poll id=229]
Konsumenci w Polsce przy wyborze towarów z Państwa Środka kierują się przesłankami ekonomicznymi – wynika z sondażu. 41% ankietowanych oznajmiło, że właśnie zmiana ceny mogłaby spowodować, iż rodzime produkty wygrałyby z chińskimi. Polskim producentom pomogłaby również wyższa jakość – tak twierdzi 24% respondentów. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu przez firmę IQS wśród 500 Polaków.

"Made in China"

2011-09-12 - D. Pęgiel

0

Komentarze do:
Polacy niechętni produktom "Made in China"

Podobne artykuły i galerie