Platforma Obywatelska wydała najwięcej na kampanię wyborczą. Ze wstępnych danych przekazanych "Rzeczpospolitej" wynika, że ugrupowanie Donalda Tuska przeznaczyło na ten cel około 29 mln zł. Prawo i Sprawiedliwość wydało 25 mln zł, Sojusz Lewicy Demokratycznej – około 20 mln zł, Polskie Stronnictwo Ludowe – 11 mln zł, Ruch Palikota – od 1,5 do 2 mln zł.
W partiach trwa podliczanie wydatków poniesionych na kampanie. Mają one trzy miesiące na przedstawienie sprawozdania finansowego w PKW. Zdaniem Pawła Nowaka - specjalisty od marketingu politycznego z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – przedstawione przez Rzeczpospolitą liczby wskazują na dodatkowy sukces Ruch Palikota.
Przeczytaj także: Pełne wyniki wyborów parlamentarnych » Ruch Palikota oszczędzał m.in. na emisji spotów. Jak wynika z danych opublikowanych przez Presserwis na ten cel ugrupowanie byłego posła Platformy przeznaczyło 165 tys. zł. Małe koszty w tym temacie ponieśli także ludowcy - 162 zł, a najwięcej PO - 8,9 mln zł. Przy okazji warto przypomnieć, że to właśnie partia Tuska domagała sie wprowadzenia zakazu emisji spotów, który ostatecznie podważył Trybunał Konstytucyjny.