Logo

PiS wydało na wyborczą promocję 16,2 mln zł

Z informacji przekazanych przez Państwową Komisję Wyborczą wynika, że w czasie ubiegłorocznej kampanii wyborczej partie najwięcej przeznaczyły na promocję w mediach. Prawo i Sprawiedliwość wydało na ten cel 16,2 miliona złotych; Platforma Obywatelska niewiele mniej - 15,8 miliona złotych - czytamy na portalu Politykier.pl.

Jarosław Kaczyński Jarosław Kaczyński

Tygodnik "Wprost" podał, że ugrupowanie Jarosława Kaczyńskiego najwięcej (7 milionów złotych) wyłożyło za wykup miejsc na plakaty kandydatów do parlamentu. Prawie 4 miliony złotych PiS przeznaczyło na spoty i ogłoszenia w telewizji, a prawie 1,5 miliona złotych na radiowe ogłoszenia.

Jarosław Kaczyński

Platforma Obywatelska przeznaczyła na produkcję materiałów wyborczych (plakaty, filmy reklamowe, reklamy w internecie) ponad sześć milionów złotych. Natomiast najmniej na kampanię promocyjną w mediach wydał Ruch Palikota, który przeznaczył na ten cel 573 tysięcy złotych.

Przypomnijmy, że ubiegłoroczne wybory zakończyły się zwycięstwem partii Donalda Tuska (39,18% głosów). Drugie miejsce zajęło Prawo i Sprawiedliwość (29,89%), a trzeci był Ruch Palikota (10,02%).


2012-02-22 - D. Pęgiel

0

Komentarze do:
PiS wydało na wyborczą promocję 16,2 mln zł

Podobne artykuły i galerie