Logo

PKN Orlen najcenniejszą polską marką

Dziennik "Rzeczpospolita" opracował zestawienie najcenniejszych polskich marek, w którym pierwsze miejsce - piąty rok z rzędu - zajął PKN Orlen. Z szacunków ekspertów wynika, że wartość znaku firmowego tego przedsiębiorstwa w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosła o procent do 3,8 miliarda złotych.

PKN Orlen PKN Orlen

Tuż za liderem uplasowała się najcenniejsza krajowa marka bankowa - PKO BP, której wartość podskoczyła o 3% do 3,7 miliarda złotych. Pozostałe miejsca zajęły kolejno: PZU (2,4 miliardów złotych, spadek o 17%), TP SA (1,8 miliarda złotych, wartość taka sama jak rok wcześniej) i Biedronka (1,7 miliarda złotych, wzrost o 27%).
Przeczytaj także: PKN Orlen największą polską firmą » Komentatorzy przyznają, że już dziewięć polskich marek ma wyceny większe niż miliard złotych. Jednak ich wartość jest nieporównywalna z czołowymi globalnymi brandami. Światowe marki biją wszystkich uczestników zestawienia, których marki są warte łącznie 57 miliardów złotych. Coca-Cola - lider tegorocznego rankingu firmy Interbrand - oceniana jest na 71,9 miliarda dolarów. Z kolei zwycięzca zestawienia BrandZ firmy MillwardBrown - marka Apple - wyceniony został na 153,3 miliarda dolarów.

PKN Orlen

2011-12-16 - D. Pęgiel

0

Komentarze do:
PKN Orlen najcenniejszą polską marką

Podobne artykuły i galerie