Logo

Okocim i Żywiec powalczą o względy miłośników Portera

Producentom piwa w Polsce wcale nie wiedzie się najlepiej. Branża piwowarska odnotowuje wyraźne spowolnienie. Okazuje się, że kryzys finansowy mocno dał się jej we znaki - tylko od stycznia do czerwca 2009 r. sprzedano o 12,5 proc. mniej piwa, aniżeli w analogicznym okresie roku 2008.

Piwo Porter Piwo Porter

Także rokowania na przyszłość nie są optymistyczne. Analitycy podkreślają, że w ciągu całego 2009 r. sprzedaż piwa może łącznie spaść o 8 procent w stosunku do roku ubiegłego. W tej trudnej dla całej branży sytuacji, producenci poszukują nowych kierunków, jak wyjść z impasu i zachęcić Polaków do większej konsumpcji.

Piwo Porter

Panaceum na kryzys może okazać się wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów. Spółka Carlsberg Polska S.A., właściciel takich ogólnopolskich marek piwa, jak Okocim, Harnaś, czy właśnie Carlsberg zapowiada, że już w listopadzie na rynku polskim ponownie pojawi się, dla prawdziwych znawców smaku piwa, Okocim Porter.
Przeczytaj także: Spada sprzedaż piwa »Firma Carlsberg, w ostatnich latach, produkowała portera głównie z myślą o zagranicznych rynkach. Porter, czyli ciemna odmiana piwa o gorzkawym smaku i barwie od rubinowej do czarnej, ma swoje rzesze wiernych fanów. Okocim Porter zamknięty będzie w nowej, profilowanej 0,5 l butelce. Jej charakterystyczne, głębokie, brązowe barwy to efekt unikalnego, ciemnego koloru trunku.

Dotychczas miłośnicy ciemnej odmiany piwa w Polsce, mogli w pełni rozkoszować się jego smakiem i aromatem w wersji produkowanej np. przez browar Żywiec, który aktualnie dominuje na rynku portera w Polsce. Czy Żywiec zdoła utrzymać pozycję lidera w tej dziedzinie?


2009-11-11 - E. Zumbach

0

Komentarze do:
Okocim i Żywiec powalczą o względy miłośników Portera

Podobne artykuły i galerie