Logo

Najdroższe marki świata - ranking

Jak co roku firma Interbrand opublikowała listę 100 najbardziej wartościowych marek. Raport zatytułowany jako Best Global Brands 2009 otwiera Coca Cola, plasująca się bezapelacyjnie na miejscu pierwszym niezmiennie od 2001 roku.

Najdroższe marki świata - ranking Najdroższe marki świata - ranking

Koncern odnotował wzrost wartości rozpoznawalnej na całym świecie marki o 3 % w stosunku do roku ubiegłego. W 2009 r. wartość znaku firmowego Coca Cola wyceniona została na bagatela 68,734 milionów USD.

Najdroższe marki świata - ranking Najdroższe marki świata - ranking

Pozostałe miejsca na podium okupują kolejno IBM wyceniony na 60,211 milionów USD (wzrost wartości o 2 % wobec 2008 roku) oraz Microsoft, oszacowany na poziomie 56,647 milionów USD, który jako pierwszy ze ścisłej czołówki zanotował spadek wartości marki rdr. o 4 punkty procentowe.
Przeczytaj także: Od zera do milionera »Miejsce czwarte w zestawieniu należy do General Electric. Mimo wysokiej pozycji w czołówce, firma nie może pochwalić się tegorocznym wynikiem, gdyż odnotowała największy w pierwszej dziesiątce spadek wartości marki o całe 10 % w stosunku do minionego roku. Markę wyceniono „jedynie” na 47,777 milionów USD.

Pierwszą piątkę rankingu zamyka Nokia, osiągając wartość 34,864 milionów USD za markę, co stanowi spadek o 3 % w stosunku do 2008 r. Tym samym Nokia uznana została za najbardziej wartościowy europejski brand.

Najdroższe marki świata - ranking Najdroższe marki świata - ranking

Na miejsce szóste z pozycji ósmej w minionym roku awansował niedościgniony król hamburgerów, czyli McDonald’s z wartością marki obliczoną na 32,275 milionów USD (wzrost o 4% rdr.)

Najdroższe marki świata - ranking Najdroższe marki świata - ranking

Największym wzrostem wartości marki w stosunku do roku ubiegłego, może pochwalić się Google, który zajął miejsce siódme na liście i jest to awans z miejsca 10. w 2008 r. Wartość tej marki wzrosła o całe 25 % i aktualnie szacowana jest na poziomie 31,980 milionów USD.

Najdroższe marki świata - ranking

Lokaty ósma i dziewiąta to strefa spadków, gdzie kolejno uplasowały się Toyota, której wartość zmniejszyła się aż o 8 punktów procentowych i obecnie szacowana jest na poziomie 31,330 milionów USD (spadek z miejsca 6. w 2008 r.) oraz marka Intel, która odnotowała spadek wartości o 2 %, osiągając w roku bieżącym wynik 30,636 milionów USD (spadek z miejsca 7. w 2008 r.).



Miejsce ostatnie w czołowej dziesiątce należy do najbardziej znanej przez duże i małe dzieci marki Disney wartej 28,447 milionów USD, to jest o 3 % mniej niż w 2008 r. (spadek z pozycji 9.).



Warto wspomnieć, że w związku z kryzysem gospodarczym na świecie po raz pierwszy w historii rankingu, łączna wartość wszystkich stu notowanych marek spadła o 4,6 %, czyli o prawie 55,5 miliarda USD w stosunku do roku 2008.
Przeczytaj także: Gdzie spędzisz najdroższą noc? »Doskonale widać, że czołowe miejsca w zestawieniu okupują marki amerykańskie. Poza tym wysoko w rankingu topowych marek znalazły się jedynie marka fińska oraz japońska. Jak chyba nikomu tłumaczyć nie trzeba, na liście brak jest akcentów polskich… Na wątpliwe pocieszenie dodajmy, że nie znalazła się na niej także żadna marka pochodząca z Europy Środkowo-Wschodniej.


2009-10-05 - J. Doe

0

Komentarze do:
Najdroższe marki świata - ranking

Podobne artykuły i galerie