Logo

Miliardy dolarów za reklamy w urządzeniach mobilnych

Z prognozy firmy Gartner wynika, że światowe przychody z reklam w urządzeniach mobilnych osiągną w tym roku 3,3 mld dolarów. To ponad dwa razy więcej, niż w ubiegłym roku, kiedy uzyskały 1,6 mld dolarów. Zdaniem analityków do 2015 roku dobiją one do poziomu 20,6 mld dolarów. Największą część tych przychodów będą stanowiły reklamy związane wyszukiwaniem i mapami, ale szybki wzrost zanotują też reklamy audio i video.

smartfony smartfony

- Dzięki rosnącej popularności smartfonów i tabletów wśród klientów wzrasta też grupa docelowa, do której można dotrzeć z reklamą mobilną. Dlatego też wzrastają wydatki na reklamę w urządzenia mobilnych - twierdzi wiceprezes ds. badań Gartner, Andrew Frank, cytowany na łamach portalu Wprost.pl. Zaznacza również, że z tego powodu budżety na reklamę mobilną firm rosną. Gartner ocenia, że podskoczą one średnio z 0,5% całkowitych budżetów reklamowych w 2010 roku do 4% w 2015 r

smartfony

Najwięcej na tego typu promocję wydadzą w bieżącym roku kraje Azji i Pacyfiku - ponad 1,62 mld dolarów (w 2010 roku ponad 868 mld dolarów). W Ameryce Północnej będzie to ponad 701 mln dolarów (w ubiegłym roku ponad 304 mln dolarów), w Europie Zachodniej - ponad 569 mln dolarów (w 2010 roku ponad 257 mln dolarów). W pozostałych regionach świata - ponad 410 mln dolarów, wobec ok. 197 mln dolarów w ubiegłym roku – czytamy na portalu Wprost.pl, który powołuje się na PAP.


2011-06-25 - D. Pęgiel

0

Komentarze do:
Miliardy dolarów za reklamy w urządzeniach mobilnych

Podobne artykuły i galerie