Logo

Mercedes chce wyprzedzić Lexusa w USA

Niemiecki koncern Mercedes zamierza zdetronizować japońskiego Lexusa, który wiedzie prym sprzedając najwięcej samochodów w klasie luksusowej w Stanach Zjednoczonych. W tym celu Niemcy zatrudnili tenisistkę Serenę Williams, by wystąpiła w reklamie emitowanej podczas transmisji z Super Bowl, najważniejszej medialnej imprezy w USA. Oprócz tego Mercedes zainwestuje 290 mln USD w fabrykę w Alabamie.

Mercedes chce wyprzedzić Lexusa w USA Mercedes chce wyprzedzić Lexusa w USA

Transmisja finałowego starcia ligi futbolu amerykańskiego NFL, które odbędzie się 6 lutego, przyciągnęła również innych niemieckich producentów samochodów. Swoje spoty mają zamiar pokazać koncerny BMW i Audi Volkswagen. Z danych Nielsen Co. wynika, że za 30 sekundową reklamę podczas Super Bowl w 2010 roku płacono blisko 3 mln USD.

Mercedes chce wyprzedzić Lexusa w USA

Marki Mercedes, BMW czy Audi doskonale sprzedają się w klasie luksusowej na całym świecie oprócz Stanów Zjednoczonych, gdzie panuje Lexus, będący własnością japońskiego koncernu Toyota Motors. W ubiegłym roku w USA sprzedano łącznie 229 329 aut marki Lexus. Na BMW skusiło się 216 448 nabywców, zaś na Mercedesa 220 113. Audi dostarczyło na tamtejszy rynek 101 629 pojazdów.


2011-01-24 - D. Pęgiel

0

Komentarze do:
Mercedes chce wyprzedzić Lexusa w USA

Podobne artykuły i galerie