Logo

Klienci upadłych biur podróży bez odszkodowania

"Rzeczpospolita" informuje, że nie wszyscy klienci wielkich biur podróży - Orbisu i Selectours, które zbankrutowały ubiegłej jesieni, odzyskają swoje pieniądze. W przypadku tych osób okazało się, że polisy są niewystarczające - czytamy na portalu Onet.pl, który powołuje się na PAP.              

Klienci upadłych biur podróży bez odszkodowania Klienci upadłych biur podróży bez odszkodowania

Na rekompensatę nie mają co liczyć osoby, które we wspomnianych biurach wykupiły tylko sam pobyt lub przelot czarterowy, a nie wycieczkę. Klienci Selectours otrzymają jedynie około 15% sumy, którą uiścili za wyjazd. Ponadto o pieniądzach z polisy mogą zapomnieć agenci, pośrednicy i kontrahenci obu firm turystycznych.

Klienci upadłych biur podróży bez odszkodowania

Dziennik dowiedział się, że nawet wysoka polisa ubezpieczeniowa, jaką posiadały Orbis i Selectours, nie gwarantuje, że klienci, którym należy się zwrot pieniędzy, odzyskają całość poniesionych kosztów.

Zdaniem Polskiej Izby Turystyki osoby korzystające z usług biur podróży powinny zostać zabezpieczone przez fundusz gwarancyjny. Rozwiązanie to funkcjonuje w sektorze bankowym. Według PIT fundusz turystyczny, działający na podobnych zasadach jak w Belgii, Holandii czy Niemczech, powstałby z niewielkich opłat od sprzedanych wycieczek.


2011-12-20 - D. Pęgiel

0

Komentarze do:
Klienci upadłych biur podróży bez odszkodowania

Podobne artykuły i galerie