Logo

Johnnie Walker zdetronizowany przez Ballantine's

Od lipca ubiegłego roku do czerwca 2011 roku Polacy kupili prawie 1,86 mln l Ballantine's Finest. Dało to marce, której właścicielem jest francuski koncern Pernod Ricard, 21% udziałów w całym rynku whisky oraz 0,5 punktu procentowego przewagi nad dotychczasowym liderem - Johnniem Walkerem Red grupy Diageo.

Johnnie Walker Red Johnnie Walker Red

- Jeżeli weźmiemy pod uwagę dane firmy badawczej Nielsen tylko z ostatnich miesięcy, to nasza przewaga jest znacznie większa – stwierdził w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Jean-Baptiste Mouton, członek zarządu należącej do Pernod Ricard spółki Wyborowa SA.
Przeczytaj także: Ballantine's Finest - Ken Lindsay przedstawia najwyższą jakość szkockiej whisky! »W pierwszej połowie 2011 roku udziały Ballantine's sięgnęły 24,4%. Były niemal siedem punktów procentowych wyższe od tych należących do Johnniego Walkera Red. Z kolei tylko w czerwcu 2011 roku whisky Pernod Ricard kontrolowała prawie 27% rynku, natomiast marka grupy Diageo 19,2%.

Johnnie Walker Red Ballantine's Finest

Ballantine's i Johnnie Walker walczą o największy segment branży - szkockie standardowe, które w ciągu ostatniego roku stanowiły ponad 50% wszystkich wszystkich sprzedawanych whisky w Polsce.
Przeczytaj także: Whisky Ballantine's Finest z... equalizerem »Od lipca 2010 roku do czerwca 2011 roku do Ballantines's Finest należało prawie 42% tego segmentu, natomiast do Johnniego Walkera Red 40,7% Rok wcześniej udziały tych marek wynosiły odpowiednio 33% i 47,3% – czytamy w na portalu Rp.pl. Mouton przyznaje, że tak duży wzrost sprzedaży jego marka zawdzięcza przede wszystkim silnej pozycji w sieciach handlowych.

W najbliższej przyszłości francuski koncern zamierza skupić się nie tylko na utrzymaniu pierwszej pozycji wśród szkockich i irlandzkich whisky (jego marka Jameson zdobyła już 38,6% udziałów), ale również rozwinąć dystrybucję i promować markę Chivas Regal

Ballantine's Finest Ballantine's Finest

Aktualnie liderem segmentu whisky premium z 43,6% udziałów w ciągu ostatniego roku był Johnnie Walker Black. Do wicelidera 12-letniego Chivas Regal należało 22,2% udziałów. Na przestrzeni ostatniego roku Polacy kupili łącznie 8,83 mln l whisky, o prawie 27% więcej niż rok wcześniej. Wartość rynku wyniosła ok. 682 mln zł wobec ok. 577 mln zł przed rokiem – informuje "Rzeczpospolita".


2011-08-05 - D. Pęgiel

0

Komentarze do:
Johnnie Walker zdetronizowany przez Ballantine's

Podobne artykuły i galerie