Logo

Firmy potrzebują mediów społecznościowych

Budując swoją markę w Internecie nie warto ograniczać się jedynie do własnej strony, należy skupić się również na portalach społecznościowych. Zdaniem serwisu mambiznes.pl istnieje co najmniej kilka powodów, dla których firmy powinny wykazywać aktywną obecność w tego typu mediach.
Przeczytaj także: Twój profil świadczy o Tobie - czego się wystrzegać w Internecie? »Pierwszym jest obsługa klienta. Media społecznościowe umożliwiają komunikację obustronną między marką a konsumentem. Komentatorzy zaznaczają, że klienci coraz częściej migrują z pytaniami, uwagami, opiniami na temat marki do mediów spłecznosciowych. Taki sposób rozwiązywania problemów konsumentów bardzo często przekłada się na pozytywne emocje w stosunku do firmy.

Firmy potrzebują mediów społecznościowych Firmy potrzebują mediów społecznościowych

Drugi to informacje, które marki pozyskiwały dotychczas za sprawą kosztownych badań rynku. Analizy te wiążą się również z dużą inercją i nie pozwalają na monitorowanie zmian nastrojów konsumentów. Dzięki takim informacjom na bieżąco można optymalizować strategię działania firmy.

Firmy potrzebują mediów społecznościowych

Kolejnym powodem, dla którego przedsiębiorcy powinni być bardziej aktywni w mediach społęcznościowych, jest edukacja. Zdaniem komentatorów w niektórych przypadkach świadomość marki jest znikoma i klient może sobie nie zdawać sprawy ze wszystkich obszarów działalności firmy. Można to zmienić właśnie za sprawą portali społęcznościowych.

Czwartym powodem jest potencjalne zwiększenie sprzedaży. Marki powinny dążyć do wywołania potrzeby u klienta końcowego i spowodowania jego decyzji zakupowej. Dzięki takiemu działaniu klient końcowy może zacząć naciskać na detalistę w kwestii produktów marki, którą zna z mediów społecznościowych.


2013-01-23 - D. Pęgiel

0

Komentarze do:
Firmy potrzebują mediów społecznościowych

Podobne artykuły i galerie