Facebook odkupił od Microsoftu narzędzie reklamowe Atlas Advertiser Suite. Ma ono pomóc największemu portalowi społecznościowemu zwiększyć przychody z reklam - czytamy na portalu ekonomia24.pl. Atlas Advertiser Suite służy do internetowego marketingu. Pozwala między innymi na kreowanie kampanii reklamowych w sieci oraz monitorowanie ich efektywności.
Sześć lat temu Microsoft nabył Atlas Advertiser Suite od firmy aQuantive za 6,3 miliarda dolarów. Transakcja okazała się jednak niewypałem - producent oprogramowania nie był w stanie odpowiednio wykorzystać możliwości tego narzędzia. Stąd decyzja o sprzedaży.
Wczoraj firma Marka Zuckerberga poinformowała, że zawarła porozumienia z Microsoftem w sprawie kupna Atlas Advertiser Suite. Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione, jednak nieoficjalnie mówi się, iż mogła ona opiewać na 6 miliardów dolarów.
Największy portal społecznościowy oznajmił, że zamierza rozwijać swoje nowe narzędzie i za jego sprawą nawiązać walkę z konkurencyjnymi reklamami Google. Z szacunków firmy EMarketer wynika, iż w tym roku przedsiębiorstwo z Mountain View będze miało prawie 18% rynku reklamy internetowej, natomiast Facebookowi przypadnie 15% tego rynku.