W Polsce działa blisko 12 tysięcy sklepów internetowych, a wartość rynku e-handlu wycenia się na około 23 mld zł. Zdaniem ekspertów w trudnych czasach Internet staje się sposobem na przetrwanie dla tradycyjnych sklepów - podała Agencja Informacyjna Newseria.
Według Agnieszki Borowskiej z firmy Comarch e-handel w Polsce i na świecie będzie rozwijał się bardzo dynamicznie. W 2012 roku polskie e-sklepy zarobiły prawie 23 mld zł. W 2013 roku kwota ta ma być większa o kilka miliardów. Eksperci podkreślają, że tylko na przestrzeni ostatnich 6 lat liczba sklepów internetowych podskoczyła ponad czterokrotnie. W 2006 roku w Polsce było ich 2,8 tys.
Według specjalistów na rozwój e-handlu wpływa chęć oszczędzania. W tej kwestii nie ma danych z polskiego rynku, jednak wiadomo, że z rabatów w sieci w USA korzysta ponad 90 mln dorosłych mieszkańców, czyli niemal jedną trzecia całej populacji. Wśród innych motorów wzrostu tej branży wymienia się możliwość kupna w Internecie wyspecjalizowanych produktów, których klienci nie są w stanie kupić w najbliższej okolicy.
- Jeśli się popatrzy na mapę konsumentów, to okazuje się, że najszybciej rośnie grupa kupujących z obszarów poza miejskich. To są ludzie, którzy na co dzień nie mają dostępu do centrów handlowych - podkreśla specjalistka Comarch, której słowa przytacza Newseria.