Jakie zalety ma outsourcing kadr i płac?
Przekazanie obsługi kadrowo-płacowej zewnętrznej firmie może przynieść wiele korzyści. Przede wszystkim stanowi duże odciążenie dla właściciela danego podmiotu i wiąże się z oszczędnością czasu oraz pieniędzy. Dbając o zagadnienia dotyczące twardego HR-u we własnym zakresie, przedsiębiorca musi ponieść dodatkowe koszty związane ze stworzeniem nowego stanowiska pracy, zatrudnieniem pracownika, wdrożeniem go z życie przedsiębiorstwa oraz utrzymaniem jego posady. Podjęcie współpracy z firmą outsourcingową pozwala mu z kolei skupić się na jego podstawowym obszarze działalności, bez konieczności martwienia się o kwestie kadrowo-płacowe. Cena takich usług w dłuższej perspektywie czasu może być o wiele niższa niż zatrudnienie pracownika, a tym bardziej stworzenie całego działu w swoim przedsiębiorstwie.
Outsourcing stanowi też gwarancję poprawności i bezpieczeństwa przeprowadzanych procesów kadrowo-płacowych. Pracownicy zatrudnieni w tego typu firmach są bowiem doświadczonymi i odpowiednio wykwalifikowanymi specjalistami, którzy pozostają na bieżąco z przepisami prawa pracy czy prawa podatkowego. Dzięki temu przedsiębiorca może mieć pewność, że wszelkie rozliczenia są przeprowadzane w poprawny sposób, a dokumenty są zgodne z obowiązującymi wymogami. Nie musi więc obawiać się ewentualnych przykrych konsekwencji prawnych związanych z popełnieniem błędu. Ponadto firmy outsourcingowe zapewniają pełne bezpieczeństwo danych. Skorzystanie z usług sprawdzonego przedsiębiorstwa outsourcingowego daje gwarancję, że żadne poufne informacje nie zostaną ujawnione.
Dobre firmy outsourcingowe pozwalają też na bardzo sprawne i wygodne zarządzanie dokumentacją kadrowo-płacową. Dzięki korzystaniu z nowoczesnych rozwiązań i sprawdzonych technologii, przedsiębiorca otrzymuje pełne wsparcie zgodne z jego bieżącymi potrzebami.
U nas w firmie outsourcing jest w kilku działach. Szefostwo sobie chwali bo spadły koszty a jakość trzeba przyznać wzrosła. Gorzej z pracownikami z tych działów z których sporo osób musiało odejść. Tylko część z nich trafiła do innych działów. Dobrze chociaż, że wszystko dzieje się w Polsce - tutaj na szczęście język polski jest często barierą nie do przejścia przy przenoszeniu usług gdzieś do Indii :)
A propos outsoursingu i delegowania na zewnątrz to podobno w USA są już McDonaldy w których w punktach drive-thru obsługują zamówienia osoby bedące w Indiach :))