Logo

Amerykanie wciąż kochają magię Hollywood

Hollywood znane jest przede wszystkim jako najważniejszy ośrodek amerykańskiej kinematografii i symbol komercyjnego kina amerykańskiego. Tym razem to widzowie kinowi przyczynili się do kolejnego, niewątpliwego sukcesu producentów filmów z Hollywood.

Hollywood Hollywood

Jak pokazały wstępne podsumowania wyników sprzedaży biletów w roku 2009, mimo recesji gospodarczej w Stanach Zjednoczonych, wpływy dla rynków USA i Kanady, przekroczyły dotychczasową barierę 10 mld dol. To bez wątpienia najmilszy świąteczny prezent, jaki można było zafundować twórcom i producentom branży filmowej.

Hollywood

W 2008 r. łączną sprzedaż biletów podliczono na 9,63 mld dol. W tegorocznym biciu rekordu z pewnością pomogły takie kasowe produkcje filmowe jak Transfomers 2: Zemsta upadłych, czy Avatar.

Poza rynkiem kanadyjskim i amerykańskim, sprzedaż biletów kinowych na hollywoodzkie produkcje filmowe także wzrosła, osiągając wartość 15 mld dol. W stosunku do 2008 roku jest to wynik lepszy o ok. 5 proc.


2009-12-23 - E. Zumbach

0

Komentarze do:
Amerykanie wciąż kochają magię Hollywood

Podobne artykuły i galerie